Oorspronkelijk was de MB-Trac bedoeld voor het Duitse leger. Uiteindelijk werd dit project afgeblazen, maar Mercedes Benz bleef niet bij de pakken zitten. De MB-trac, op basis van een Unimog-chassis werd omgevormd tot een landbouwtrekker en in 1972 rolde de eerste productietrekker van de band. Ook bij Thomas De Ro staan er twee MB-trekkers op het erf en worden ze beide nog jaarlijks ingezet op het bedrijf zelf. “Zo’n tractoren zijn gebouwd om mee te werken en dat zullen ze nog lang doen bij mij”, lacht Thomas.
De MB-Trac combineerde de succesvolle 4×4 aandrijving in combinatie met het principe van vier even grote wielen van de Unimog met de looks van een tractor. Hierdoor werd de cabine ook hoger geplaatst dan andere tractoren op de markt, wat zorgde voor een beter zicht. Ook Thomas was verkocht door het uitzicht van de MB-Trac nadat hij de trekker op verschillende rondritten gezien had en besloot er zich zelf één aan te schaffen. De eerste MB-Trac van Thomas was een MB-Trac 900. De trekker werd via het internet gekocht en kwam aan op het erf als een wrak. In de winter werd de trekker helemaal opgemaakt en herspoten om dan ingezet te worden aan de mengwagen. De 900 heeft Thomas nooit in de steek gelaten en daarom werd er al snel uitgekeken naar een grotere broer voor de 900. Grotere MB-Tracs zijn zeldzaam en het kleine aanbod dat te koop staat, wordt meestal snel verkocht. Na een zoektocht van één jaar kon Thomas een MB-Trac 1500 kopen in Frankrijk bij een akkerbouwer die op pensioen ging en zijn materiaal verkocht. Een buitenkansje en dat wist Thomas ook en niet veel later stond de trekker op zijn erf. Aangedreven door een zescilinder motor van 150 pk trekt Thomas nog vaak met zijn trekker het land op. In het voorjaar wordt de trekker ingezet om mais te zaaien en in de zomer om het stoppelland op te trekken. Hij vindt het immers jammer dat zulke mooie en exclusieve trekkers in de schuur zouden blijven staan.