De geschiedenis van New Holland begon in 1895 in een klein dorp in Pennsylvania (VS). Dank zij de steun van vijf generaties landbouwers over de hele wereld groeide New Holland uit tot een wereldmerk dat aanwezig is in 170 landen. De geschiedenis van New Holland Agriculture wordt gemarkeerd door belangrijke innovaties die de landbouw hebben veranderd. Een geschiedenis die werd geschreven door de merken New Holland, Ford, Fiat, Braud en Claeyson.
New Holland werd opgericht door landbouwpioniers waarvan de ideeën nog altijd voortleven in het merk. Abe Zimmerman, die begreep hoe belangrijk het was om met eenvoudige oplossingen en een betrouwbare ondersteuning te voorzien in de behoeften van de klant en wiens kleine machinebedrijf, in 1895 opgericht in New Holland, Pennsylvania, VS, zou uitgroeien tot een wereldmerk; Henry Ford, die het visionaire doel voor ogen had om innovatie en mechanisatie voor iedereen toegankelijk te maken en die in 1917 ‘s werelds eerste tractor produceerde die gebouwd werd volgens het lopende band principe; Giovanni Agnelli, die zag hoe een oplossing ontwikkeld voor een specifieke lokale behoefte in Italië kon worden uitgebreid om boeren over de hele wereld een slimme oplossing te bieden met gebruiksvriendelijke, innovatieve machines en die in 1918 zijn eerste Fiat-tractor demonstreerde; Leon Claeys, die zijn specialistische kennis benutte om boeren het leven gemakkelijker te maken en die in 1952 de eerste Europese zelfrijdende maaidorser introduceerde.
“125 jaar later is New Holland een betrouwbare partner voor de landbouwers over heel de wereld en dat elk seizoen. Ongeveer 2.000 professionele dealers en 5.000 raakpunten verzorgen dagdagelijks het breed productaanbod van New Holland”, aldus Carlo Lambro, Brand President van New Holland Agriculture. Hij vervolgt: “Bovendien is New Holland een pionier in duurzame landbouw en alternatieve brandstoffen. Dit heeft via de Clean Energy Leader-strategie geleid tot de ontwikkeling van een New Holland tractor aangedreven door methaan. Bovendien investeren we constant in nieuwe technologieën zoals digitalisering en connectiviteit. Hierdoor kijken we als 125-jarig bedrijf vol vertrouwen naar de toekomst.”