De voortdurende uitbreiding van de programma’s van premiummerken van landbouwmachines leidt tot een strijd in streken waar de gamma’s elkaar overlappen. De fabrikanten moeten daarom een nieuwe samenhang in hun portefeuille vinden. Met zijn merken Sulky en Sky Agriculture, maar ook Prolog, vormt de Burel Groep geen uitzondering op de regel.
De Burel Groep, die zijn distributiestrategie herziet, heeft de wens te kennen gegeven om voor de marketing en de verkoop van de Sulky-machines op het Belgische grondgebied zelf te zorgen. De onderneming is van plan voor haar gehele gamma haar distributienetwerk te ontwikkelen. Dat zal rechtstreeks door haar teams worden beheerd.
De Joskin Groep, Belgische vertegenwoordiger van Sulky sinds 1989, verwelkomt deze wens met open armen om twee redenen. Het erkent de behoefte aan samenhang van de Burel Groep en de terugtrekking van Sulky zal meer fluiditeit brengen in de productportefeuille van Joskin DistriTECH ten opzichte van merken als Rauch, Brevi en Bednar.
Vlotte overgang
De families Burel en Joskin zijn daarom overeengekomen om vanaf september 2023 voor een vlotte overgang te zorgen. Joskin DistriTECH zal onderdelen en andere diensten blijven leveren gedurende ten minste twee jaar. Of de tijd die Sulky nodig heeft om zijn nieuwe Belgische distributiestructuur op te zetten.
Het is voor beide bedrijven belangrijk dat de overgangsperiode geen ongemak oplevert voor de landbouwers en ondernemers die vertrouwen hebben gesteld in Joskin DistriTECH en Sulky.
Elke dealer, landbouwer of loonwerker is en blijft welkom bij Joskin DistriTECH. Dat zal ernaar streven om dezelfde door de klanten gewaardeerde kwaliteitsservice voor de Sulky-producten te bieden zolang het nodig is.
Bron: Joskin DistriTECH