Eind juni pakte JCB al uit met een nieuw snelheidsrecord van 166 km/u voor de JCB Fastrac one. Enkele maanden breekt JCB opnieuw dat snelheidsrecord met de JCB Fastrac two: de aangepaste versie van de JCB Fastrac one.
Het was opnieuw Guy Martin, die ook achter het stuur zat van de JCB Fastrac one, die met de Fastrac Two een gemiddelde snelheid kon halen van 218,72 km/u in two runs over een strook van 1 kilometer. Er werd zelfs een topsnelheid gehaald van 247,47 km/u. Het grote verschil met zijn voorganger ligt hem in het gewicht: de Fastrac two weegt 3,5 ton minder. Hiervoor werden lichtere aluminium panelen gebruikt in plaats van stalen platen. Het complete chasis werd ook een kleine 300 kg lichter gemaakt. Daarnaast kreeg de Fastrac two ook meer vermogen onder de motorkap en werd de aerodynamica verbetert. In totaal produceert de Dieselmax motor nu een vermogen van 1016 pk en beschikt hij daarmee ook over een koppel van meer dan 2500 Nm. Daarvoor werden grotere turbo’s, een elektrische aangedreven supercharger en een dieselpomp van 2500 bar geïnstalleerd. De cabine werd lager geplaatst en smaller gemaakt om de machine in zijn totaal zo’n 20 centimeter te verlagen. Als laatste werden verschillende spoilers geplaatst om de luchtweerstand met 10% te verminderen. Dat laatste werd ontworpen door Williams Advanced Engineering, een firma die bekend staat in de formule 1 wereld.