Amazone brengt een kleine update uit van de zelfrijdende veldspuit Pantera 4502. Onder meer de motor en het vulsysteem worden aangepakt.
De Pantera 4502 is uitgerust met een 218 pk sterke Deutz zescilinder motor. Deze lijnmotor met turbo en intercooler zorgt dankzij het intelligente motormanagement in de ECO-modus voor een minimaal brandstofverbruik. Indien extra vermogen nodig is, heeft de bestuurder de Power-modus ter beschikking, waarmee bij 2.200 min-1 het maximale motorvermogen wordt geleverd.
De Pantera voldoet vanaf het nieuwe modeljaar aan de uitlaatgasnorm 4 (Tier 4 final). Voor de nabehandeling van de uitlaatgassen maakt Amazone gebruik van uitlaatgasrecirculatie met een diesel oxidatiekatalysator en een roetfilter. De diesel fijnstoffilter wordt tijdens het gebruik continue geregenereerd en heeft hiervoor geen extra verbrander nodig. De SCR-katalysator reduceert de stikstofoxiden met behulp van injectie van Diesel-Exhaust-Fluid-(DEF). De nieuwe 20 liter-DEF-tank bevindt zich naast de 230 liter dieseltank. Het DEF-verbruik is ongeveer 2,5 % van het brandstofverbruik.
Naast de gewijzigde uitlaatgasbehandeling zijn er verdere veranderingen en verbeteringen bij deze update van de modellen. Uiterlijke kenmerken zijn naast de DEF-tank en de nieuwe trap bij de tank aan de rechter zijde van de machine ook de LED-achterlichten. Bovendien kunnen de nieuwe Pantera modellen nu ook worden uitgerust met LED-werkverlichting in plaats van halogeen werkverlichting. Verder kan de aanzuigcapaciteit van de Pantera met behulp van een injecteur met 20% tot max. 600 l/min worden vergroot. Daarmee kan de Pantera nu binnen 10 minuten compleet worden gevuld. Bovendien werd de vulaansluiting naar voren in het opbergvak verplaatst en beschikt altijd over de automatische vulstop. Deze automaat voorkomt zowel bij het vullen met een zuigslang of bij het vullen met een wateraansluiting dat de machine overloopt.