In bepaalde regio’s is het graanareaal sterk verminderd, waardoor investeren in een nieuwe grote maaidorser voor loonwerkers niet meer rendabel is. Een compacte 5-schudder machine is dan een oplossing. Met het nieuwe model C5305 ondersteunt Deutz-Fahr deze ontwikkeling en complementeert hiermee het maaidorserprogramma met een compacte 5-schudder.
De C5305 is uitgerust met een Deutz common-rail motor van het type TCD L6 stage 5 met een inhoud van 6.1 l en een motorvermogen van 180 pk (132 kW). De PTO aan beide zijden van de motor is typisch voor Deutz-Fahr. Hierdoor kunnen de mechanische en hydraulische functies worden gescheiden om directe krachtoverbrenging te bereiken met minimale verliezen. Het resultaat is altijd voldoende vermogen, zelfs bij plotselinge belastingveranderingen of in heuvelachtig terrein. De brandstoftank van 300 liter zorgt voor lange oogstdagen zonder tankonderbrekingen.
De C5305 is uitgerust met een hydrostatische transmissie met 3 versnellingen. De rijbeweging wordt bediend met de CommanderStick multifunctionele joystick, die de belangrijkste functies van het maaibord beheert. De maaiborden zijn beschikbaar met een maaibreedte van 3,6 m, 4,2 m en 4,8 m. Het frameontwerp en het Schumacher Easy Cut II-maaisysteem zorgen voor een gelijkmatig maaibeeld onder alle oogstomstandigheden. De dorsunit van de C5305 is uitgerust met een 1,11 m brede trommel van 600 mm en een exclusieve dorsmantel afstelling, waarmee de dorsmantel in- en uitlaat onafhankelijk kunnen worden afgesteld. De scheidingsprestaties worden geoptimaliseerd door de dorstrommel en de lange, gesloten stroschudders met onderhoudsvrije lagers.
Beproefde Deutz-Fahr-techniek zorgen voor een goede reiniging en het niet beschadigen van de graankorrel, dank zij bijvoorbeeld de voorbereidingsbodem uit één stuk, de windverdeling over de gehele breedte, een grote zeefoppervlakte en een dubbel graanterugvoer-systeem. Uitgerust met een graantank met een inhoud van 4.600 l – de grootste in zijn klasse volgens DF – heeft de C5000 een loscapaciteit van 75 l / s. Optioneel zijn een kafverspreider en een strohakselaar beschikbaar. De royale CommanderCab EVO-cabine biedt maximale ergonomie en een hoog bedieningscomfort om veilig rijden in het veld en op de weg te garanderen. De belangrijkste bedieningselementen en functies (maaibord, dorstrommel en graantank lossen) worden bediend met mechanische hendels links van de bestuurder. De prestaties van de machine worden bewaakt door een systeem dat de bestuurder de operationele status van de machine laat zien, van windsnelheid en dorstrommel tot eventuele storingen. De cabine is standaard uitgerust met airconditioning.