In 2009 presenteerde Grimme voor het eerst de zesrijige zelfrijdende bietenrooier Rexor 620 met 20-tons bunker. Vier jaar later verscheen de drieassige variant met 30-tons bunker, de Rexor 630. Beide modellen zijn voor het modeljaar 2019 voorzien van omvangrijke aanpassingen en doorontwikkelingen.
De drie grote reinigingszonnen zijn van nieuwe tanden voorzien, die een snellere reiniging en doorvoer van de gerooide bieten garanderen. De geleideroosters langs de reinigingszonnen kunnen door de chauffeur snel en eenvoudig aan alle rooi-omstandigheden aangepast worden. Voor klei- en kleverige grond zijn optioneel geveerde tandenpakketten beschikbaar. Het nieuwe snelwisselsysteem maakt ongecompliceerd wisselen mogelijk van roosters naar geveerde tanden. De standaard geïntegreerde lastafhankelijke toerentalregeling Speedtronic van de reinigingszonnen en ringelevator ontlast de chauffeur en zorgt voor productvriendelijker werken.
De nieuwe 90 cm brede ringelevator is met grote tassen uitgevoerd, die een tot 25% hogere doorvoer mogelijk maken. Door de hogere capaciteit kan de ringelevator beduidend langzamer en productvriendelijker draaien en de slijtage verminderd worden. Een roterende as verhindert grond- en loofopbouw tussen de tweede reinigingszon en ringelevator.
Een nieuwe en volgens Grimme unieke valbreker in de bunker zorgt voor een vriendelijke overgave van het product van de ringelevator in de bunker. De valbreker wordt volautomatisch gestuurd, zodat de chauffeur geen instellingstaken heeft. In de bunker is de overgang van de lengte- op de dwarsbodemketting geoptimaliseerd, om biet- en puntbreuk te vermijden.
De 1,8 meter brede losband is tweevoudig knikbaar, zodat de valhoogte van de bieten bij het lossen zeer gering is en dat het overladen op een kipwagen vereenvoudigd wordt. De knik is inklapbaar, zodat bij het rooien bijv. bij laaghangende stroomleidingen geen gevaar ontstaat. Nieuw is bovendien het automatisch activeren van de zwaailampen, om de chauffeur van de kipwagen erop te attenderen dat de bunker een bepaalde vulstand bereikt heeft.
De cabine is dankzij geoptimaliseerde isolatie de stilste in de markt en is uitgevoerd met klimaatregeling en stoelverwarming. De nieuwe Premium-stoel heeft een extra hoge rugleuning en hoofdsteun en zorgt duidelijk voor een verbeterd veercomfort. De geoptimaliseerde slankere bunkervorm aan de voorkant verbetert het zicht op de losband opmerkelijk. De nieuwe krachtige LED-verlichting maakt werken in donkere omstandigheden mogelijk en ook in de motorruimte zijn LED-strips geïntegreerd. Optioneel is ProCam verkrijgbaar, waarmee de chauffeur via twee speciale camera’s en een extra monitor zowel de linker als de rechter machinezijde kan bewaken.
Optioneel is het datamanagementsysteem Optiplan of Optiplan Plus met printer en gps- ontvangstmodule verkrijgbaar. De verbinding met het myGrimme-portaal is kosteloos en de daarbij behorende telemetrie-unit is standaard aan boord.