In 2022 viert Massey Ferguson zijn 175ste verjaardag. En daar hoort een nieuw logo bij. De drievoudige driehoek is een sterk icoon dat sinds 1958 Massey Ferguson belichaamt. “Het nieuwe logo is een mix tussen ons sterke erfgoed en frisse merkwaarden. De drie driehoeken overlappen elkaar. Dit om de wederzijds waardevolle relatie en het vertrouwen tussen klanten, dealers en het merk te vertegenwoordigen.”
MF zegt verheugd te zijn om een opgefriste nieuwe look voor zijn iconische Triple Triangle-logo aan te kondigen. Evenals de lancering van een volledig nieuwe “Born to Farm”-merkidentiteit in 2022 om zijn 175-jarig jubileum te vieren.
Denken hier al langer aan
Francesco Murro, Massey Ferguson Vice President Global Marketing, zegt hierover: “We denken al aan een nieuw logo sinds we de MF NEXT Concept onthulden op Agritechnica 2019. MF New Era begon tot leven te komen met de lancering van de MF 8S in juli 2020. Dit werd gevolgd door de lancering van een breed scala aan nieuwe modellen in de afgelopen 18 maanden. Daaronder ons Born to Farm Digital Event van september 2021. November is een bijzondere maand voor het merk, exact 63 jaar na de presentatie van het merk en het iconische logo. In 2022 vieren we de 175ste verjaardag van Daniel Massey’s eerste werkplaats voor landbouwmachines. Dat vonden we de perfecte tijd om het logo op te frissen en tegelijkertijd een nieuwe betekenisvolle slogan te introduceren.”
Nieuwe identiteit geleidelijk uitgerold in 2022
Het nieuwe logo zal wereldwijd geleidelijk worden geïmplementeerd. Het wordt al op enkele plekken weergegeven zoals op de digitale kanalen. De fabrikant zal dit toepassen in al het marketingmateriaal van Massey Ferguson. Met deze verandering leeft het merk toe naar het vieren van de 175ste verjaardag die in januari 2022 begint.
Het Massey Ferguson-logo en de nieuwe tagline ‘Born to Farm’ bieden MF een unieke kans om de belangrijkste boodschappen van het merk opnieuw af te stemmen. En om ons te concentreren op de farmer first-benadering en de slagvaardige, betrouwbare, toegankelijke en duurzame merkdrivers. “We zullen een stapsgewijze introductie implementeren in onze faciliteiten, fabrieken en kantoren over de hele wereld. En in ons MF-dealernet vanaf 2022.”
Tekst en beeld: Massey Ferguson