Op Intermat toonde Venieri dit prototype van de 6 ton VF5.63C wiellader met een geblindeerde cabine, dit als trendzetter voor de nieuwe C-serie van de types 4.63, 5.63 en 7.63. Veel informatie gaf Venieri nog niet prijs. Wat vaststaat is dat de C-modellen uitgerust worden met een Deutz Stage 3b motor in plaats van de Perkins Stage 3a motor van de B-serie. De wielladers krijgen ook een nieuwe motorkap en een volledig nieuwe cabine. Voor meer info is het wachten op de eigenlijke introductie.In de zwaardere klasse stapt Venieri met de overgang naar Stage 3b algemeen over van Perkins motoren naar Deutz motoren.
Zo wordt de nieuwe 14 tonVF13.63B wiellader nu aangedreven door een iets zwaardere Deutz motor van 184 pk. Het maximum hefvermogen en de uitbreekkracht blijft 10.800kg en 12.000kg. De compacte bouwwijze, hoge bodemvrijheid en hoge aanrijhoek achteraan blijft behouden. Standaard is deze uitgerust met de variabele hydrauliekpomp PCS (power control system) met bedieningssnelheidregeling van de laadarm, ventilator met 2 snelheden, Full-flow oliefilter op de retour naar de tank voor extra filtering en airco.
Hetzelfde verhaal bij de graaflaadcombinaties waar de VF8.23F en VF10.23D als opvolgers van de VF8.23E en de VF10.23C, uitgerust worden met een Deutz motor van 106pk.
De Venieri graaflaadcombinaties vallen op door hun kniksturing en hun specifieke bouwwijze met motor achteraan waardoor ze zeer krachtig , wendbaar en veelzijdig inzetbaar zijn en een goed zicht zowel naar voor als naar achter hebben. De VF8.23F en de VF10.23D hebben resp. een eigen gewicht van 7500kg en 8600kg en een maximum hefvermogen van 4950kg en 5800kg. De hydrostatische aandrijving met 4 versnellingen voorruit en achteruit haalt tot maximum 40km/u.